Vítáme Vás v našem penzionu a restauraci

AKTIVITY  -  ACTIVITIES

Cyklistika -  Bicycling

• Nedaleko Vily Heleny  (cca 300m) je několik kilometrů dlouhá cyklostezka, ideální i pro bruslaře.*
  • There is a bicycle lane near to the Vila Helena guest-house. You can also practice skating or jogging there.

*tipy na výlety na kole mimo cyklostezku najdete dole.

Lyžování - Skiing

• Okolí penzionu je v zimním období více než vhodné pro milovníky běžkování. Sjezdaři se mohou vyřádit v nedalekém lyžařském středisku Zadov. Pro děti je nově zbudovaná minisjezdovka na Libínském sedle.
  • Lyžařské běžecké trasy v okolí Prachatic lze nastoupit při dobrých sněhových podmínkách již na okraji města, tzv. tankovou cestou Pod Cvrčkovem - trasa D1, která pokračuje k místu Pod Perlovicemi s napojením na okruhy D, C a spojovací trasu F. Dále jeden kilometr nad Prachaticemi na Lázních sv. Markéty trasou E, která se napojuje U Sedélka na okruhy A a B.
  • Surroundings of the guest-house are perfect for cross country skying during the winter time. For all of you who prefer down hill skiing there is ski centre near not far from the town. And for the children there is a new small downhill course a few minutes by car from the guest-house.

Zážitek v lanovém parku - Rope park experience

• Téměř na vrcholku hory Libín, necelých deset kilometrů od penzionu Vila Helena, se nachází 1,5 km dlouhý lanový park. Můžete si v něm vybrat z šesti tras, v nabídce je i noční lezení, lezecká stěna, obří houpačka a adrenalinové balíčky pro firmy.
  • Almost on the top of the mountain Libín, ten kilometres from Vila Helena guest-house, there is situated 1.5 km long rope park. You might choose from six lines, night climbing, climbing wall and packs for company trips.

Procházka po křížové cestě - Walking along the way of the cross

• Asi 200 metrů od penzionu začíná křížová cesta, na které můžete obdivovat malby Václava Kuneše a jeho dcery Lucie Ulíkové. Na konci cesty stojí kaple sv. Filipa Neri, tak zvaného sv. Patriarchy. U ní se můžete osvěžit studenou pramenitou vodou, která má údajně léčivé účinky.
  • 200 metres from the guest-house there starts the way of the cross. There you can admire the paintings of Václav Kuneš and his daugther Lucie Ulíková. At the end of the way there is the chapel of st. Filip Neri, so called st. Patriarch. Next to the chapel you can drink a spring water which is supposed to have curative effects.

Houbaření - Mushroom-collecting

• Šumavské lesy jsou pro houbaření jako stvořené. Přijďte si nasbírat.
  • The forests of Šumava are great for mushroom-collecting.

TIPY NA VÝLETY - TIPS FOR TRIPS

Prachatice

•  Historické centrum Prachatic stojí za návštěvu. Náměstí dominuje stará radnice a v jeho spodní části se tyčí gotický kostel. Kolem historického centra se táhnou v kruhu starobylé hradby.
  • The historic centre of Prachatice worths to be visited. The old town hall is the view point of the main square, there is a big gothic church and all round the town centre there are old town walls.

Libín

Nedaleko od Vily Heleny se v lesním porostu tyčí vrch Libín v nadmořské výšce 1093m

Na vrcholku Libína najdeme 27 metrů vysokou rozhlednu, která byla vybudována v letech 1881 – 83. Je přístupná od června do září ve st – po od 10:30 do 16:30 hod., jinak v pá od 12:00 do 16:30 hod. a v so a ne od 10:30 do 17:00 hod. Má krásnou bílou barvu, která doslova svítí do okolí, má kruhový půdorys a je z ní opravdu krásný rozhled. Na vrcholku jsou směrníčky, abychom se lépe zorientovali a za dobrého počasí jsou odtud vidět i Alpy. Boubín a Bobík bývají ale vidět častěji. Před první světovou válkou, kdy rozhlednu převzal KČT, byl plán na zastřešení rozhledny, ale právě kvůli válce nebyl uskutečněn.

Hoštice

Kdo má rád filmy režiséra Zdeňka Trošky, doporučujeme navštívit Hoštice u Volyně, kde se slavná Troškova trilogie natáčela. Čeká vás zde kromě spousty filmových artefaktů i ranč Šimona Pláničky nebo známá filmová hospůdka.

Český Krumlov

Boubínský prales - Boubín wildwood

Výlety na kole

Trasa č. 1 - na Libínskou rozhlednu

PT směr Volary, Libínské Sedlo za obcí po 1 km odbočit vlevo na Libín (1096 m) - možnost občerstvení. Zpět na Sedélko a vlevo po zpevněné silnici stále vlevo do Chrobol a zde vlevo do PT. Vzdálenost cca. 30 km - 3 hodiny.

Trasa č. 2 - K Husově lípě

PT přehrada, Husinec, vlevo směr Záblatí. Kratišín, potom vpravo Chlístov - Husova lípa. Buk, dále směr Vimperk na hlavní silnici, zde vpravo do Husince a PT. Vzdálenost cca. 30 km- 2,5 hod.

Trasa č. 3 - Architekturou J. Bursy

PT směrem na Lhenice, Nebahovy, Mičovice, zde v obci vlevo, Třebanice, Hoříkovice, Vrbice, Vitějovice, tam vlevo přes lom Kobylí hora do PT. Vzdálenost cca. 35 km - 3 hod.

Trasa č. 4 - ke Křišťanovickému rybníku

PT směr Volary, Libínské sedlo, za osadou po 2 km odbočka vpravo do Křišťanovic až k lesnímu rybníku - kemp, občerstvení, koupání - zpět do PT po stejné trase. Vzdálenost cca. 30 km - 2,5 hod.

Trasa č. 5 - na zámek Kratochvíle

PT směrem na České Budějovice, Vitějovice - Památník setkání pěti armád- tam vpravo na Hracholusky, 2 km před Netolicemi zámek Kratochvíle ( Expozice animovaného filmu). Před městečkem Netolice vlevo směr Bavorov, dále přes Žíchovec, Těšovice do PT. Vzdálenostcca. 45 km - 3,5 hod.

Trasa č. 6 - za zbytky kláštera

PT silnice na Český Krumlov, Chroboly, Směděč, ihned za obcí vlevo Brloh, Kuklov - zbytky nedostavěného kláštera a nedaleko zříceniny hrádku do PT po stejné trase. Vzdálenost cca. 40 km - 3,5 km.

Trasa č. 7 - na zříceninu hradu Helfenburg

PT směrem Vodňany do Bavorova, zde odbočit vlevo směr Volyně, cca. po 5 km odbočka vpravo na zříceninu hradu Helfenburg, po prohlídce zpět na hlavní až do Volyně, dále Vlachovo Březí, Husinec, přehrada ( možnost koupání), PT. Vzdálenost cca. 40 km - 3,5 hod.

Trasa č. 8 - po jihočeských vesnicích na poutní místo Lomec

PT směr Žernovice, Vitějovice, Žitná ( chov koní ), Netolice, zámek Kratochvíle, po silnici ve směru na ČB odbočitvlevo na Podeřiště, Krtely ( jabloňové sady ), dále vpravo směr Lomec ( poutní místo, kostel Paní Marie, kopie závěsného oltáře svatopetrovské basiliky v Římě ).

Zpět na Truskovice ( architektura J. Bursy ), dále Strunkovice n./ Blanicí ( letiště ) a přes Vitějovice zpět do PT. Vzdálenost cca. 60 km -4,5 hod,

Contact

Václav Kratochvíl

vilahelena@email.cz

Penzion Vila Helena
Lázně sv. Markéty 210
383 01 Prachatice

+420 777 157 173

Search site

© 2009 Všechna práva vyhrazena.